Cum s-a tranformat piata auto pe timpul Covid?

18-05-20 admin 0 comment

Buna ziua in primul rand… Si va multumim ca va faceti timp pentru a citi acest articol!

In al doi-lea rand ne-am gandit sa facem acest articol, pentru ca atat domeniul nostru de inmatriculari, precum si… Alte domenii ce fac parte din aceasta piata, au avut de suferit intr-o proportie uriasa, o data cu aparitia pandemiei. Citind acest subiect, credem noi, ca vom avea de invatat cum ar trebui sa iesim din acest impas.

Articolul se adreseaza companiilor ce fac parte din industria auto si contine studii de caz.

De la sfarsitul lunii martie, foarte multe companii din industria auto au oprit productia. Incepand de la brand-urile mari, precum Mercedes si Bmw, pana la firmele care nu reprezentau o autoritate imensa pe aceasta piata. Pandemia Covid, a reusit sa surprinda economia din intregul mapamond.

cum s-a transformat piata auto pe timpul covid

Industria auto a fost si continua sa fie una dintre cele mai afectate piete. Pandemia Covid-19 nu doar a fortat productia auto sa fie stopata, ci a adus o scadere semnificativa pentru vanzarea autoturismelor. Astfel, vanzarile lunare de peste 100 de miliarde, au ajuns sa scada cu 90% din suma respectiva.

Cum a distrus pandemia Covid restul piatei auto?

Din pacate industria producatoare de autovehicule nu a fost singura afectata din piata auto.

Ce alte domenii au mai fost afectate din piata auto de Covid-19?

In relatie cu piata auto sunt nenumarate domenii. Vom explica in randurile urmatoare cum au fost alterate aceste nise.

Cum a avut de suferit piata de rent a car?

Piata de inchirieri masini detine a doua cifra de afaceri din zona auto. Piata de rent a car din Bucuresti a functionat ( spre exemplu ) in legatura foarte stransa cu aeroporturile. De aceea, cele mai multe companii de inchirieri auto se afla in zona unui aeroport. Zborurile au fost oprite, o data cu pandemia, iar… Vanzarile lor au scazut cu 95%.

Ce inseamna mai exact, aceasta scadere senzational de mare?

SIMPLU. Este un dezastru economic pentru acest domeniu. Inseamna ca pana in momentul de fata, companiile de inchirieri masini au trebuit sa isi inchida activitatea. Angajatii din acest domeniu au fost fortati sa intre in somaj tehnic. Iar dupa cum stim, criza econimica nu se realizeaza decat in lant…

Mai departe veti vedea cum criza economica se face doar in lant, si isi adauga cu fiecare zi petrecuta cate o za!

Companiile de inchirieri isi inlocuiau flota destul de des. O data cu aparitia pandemiei, actualizarea flotei de rent nu a mai fost o prioritate. Mai mult de atat, intrand foarte multi angajati din acest domeniu in somaj tehnic, sau unii din ei ramanand fara job… Achiztia unei masini nu a ramas decat la nivelul unui moft, care nu avea cum sa fie in top 5 prioritati. Aceasta actiune avea sa afecteze in continuare industria producatoare de masini.

Cum a avut de suferit industria de car sharing?

Urmatoarea piata din zona auto, a fost partea de car sharing. O data ce au fost implementate noile reglementari, nu aveai voie sa iesi afara, decat pe baza unei declaratii. Declaratia permite sa iesi doar in cazuri de urgenta si in folosul muncii.

E ok, a-ti fi spus. Pentru ca pana la urma mai mult de 50 la suta din comenzi erau folosite in scopul muncii.

Din pacate, aici au intervenit mai multi factori in discutie. Multor persoane li s-a permis in continuare, munca de acasa. S-au interzis iesirile in scop recreativ, deci: La revedere Centrul Vechi si Uber pe timp de noapte fara motiv! Au fost inchise scoli, gradinite, facultati, etc. Toate aceste activitati permiteau companiilor si persoanelor care faceau car sharing sa isi desfasoare activitatea.

De asemeni, faptul ca foarte multi oameni au intrat in somaj tehnic sau au ramas fara job… A dus mai departe la o redristribuire a bugetului personal pentru persoanele care aveau aceasta ocupatie.

Este logic! In momentul in care veniturile iti scad semnificativ nu te vei mai gandi sa iti cumperi o masina. Si de aici, se va mai adauga o za pentru lantul Covid.

Statiile Itp si service-urile auto au avut de suferit din prisma Covid-19

Urmatoarea nisa in acest domeniu o reprezinta service-urile auto. Din cauza pandemiei, ITP-ul nu a mai reprezentat un element obligatoriu pentru a circula cu masina. Acesta, nemaifiind obligatoriu in aceasta perioada, statiile ITP au fost inchise. Deasemeni, circulatia fiind atat de limitata, nu a mai fost necesar sa aduci masina la un service auto, pentru ca: E simplu! Nu circulai cu ea.

De aceea, service-urile auto fiind aproape inchise, piata de piese auto a fost suspendata. Toate aceste nise functionau in stransa in legatura una cu cealalta. Iar de aici se vede conexiunea.

Ce alte servicii ce au legatura cu piata auto au mai avut de suferit din cauza pandemiei Covid-19?

Cum am zis si mai sus… In relatie cu piata auto, sunt foarte multe domenii.

Zona de inmatriculari auto si serviciile de inmatriculari au scazut enorm. Dar, este si normal sa se intample aceasta scadere… Pentru ca daca nu se mai cumpara autovehicule, atunci nu vor mai exista inmatriculari. Se vehiculeaza ca acest domeniu a avut o scadere de 92%, fata de acum doua luni.

Din cauza pandemiei Covid, a suferit la fel de mult si piata de tractari auto. Daca masina nu circula, atunci nu are timp sa se strice, si… Clar nu va avea nimeni nevoie de serviciile de tractari auto. Din pacate, pentru aceasta nisa nu cunoastem foarte bine procentele de scadere.

In concluzie, vedem cu totii cum au avut de suferit pietele ce au stransa legatura cu domeniul auto. Din pacate, alte domenii au fost afectate in proportie de 100%… Cum ar fi pensiunile, restaurantele, precum si alte nise economice din sistemul Horeca.

Nu suntem in masura sa dam sfaturi, pentru ceea ce ar trebui sa faceti pe timpul acestei pandemii. Tot ceea ce va putem spune este protejati-va batranii si multa sanantate!



Leave a reply