Inmatriculari pentru firme ( persoane juridice ) in 2023

16-02-20 admin 3 comments

In articolele trecute am explicat modalitatile in care o persoana fizica isi va inmatricula masina. Vom dori pe aceasta pagina sa afisam pasii in care se va inmatricula un autovehicul pentru o persoana juridica ( firma ).

Cu toate acestea, noi suntem o agentie de inmatriculari auto, ce isi desfasoara activitatea in judetele Bucuresti si Ilfov. Iesim in evidenta fata de alte agentii de consultanta, prin rapiditate si deplasarea catre client. Daca reprezentati o companie si doriti sa realizati inmatricularea de unul singur, in randurile de mai jos, aveti toate informatiile necesare despre acest subiect. Trebuie sa va inarmati cu rabdare, deoarece veti avea multe informatii de citit. Indiferent de situatie, in cazul in care doriti o scurtatura, puteti apela la serviciile noastre.

Asadar, inainte de a intra in subiect vrem sa va explicam de ce este nevoie de o pagina separata pentru companii in procesul de inmatriculare.

De ce este nevoie de un articol separat, in care sa fie prezentate modalitatile si pasii de inmatriculare auto pentru persoanele juridice?

Sa explicam in primul rand inceputul acestui procedeu. Modalitatea de inmatriculare auto pentru o persoana juridica ( firma ) este diferita de cea pentru o persoana fizica. In afara de faptul ca vor fi total alte institutii de taxe si impozite,… La alcatuirea dosarului, vor mai fi adaugate alte documente.

Si totusi, care sunt pasii pentru a inmatricula o masina pe firma in anul 2023?

Pasii necesari pentru a inmatricula o masina pe firma ( informatii actualizate pentru anul 2023 )

pasii de inmatriculare auto pentru firme

Inmatricularea unui autovehicul pentru o persoana juridica va avea la baza un numar setat de pasi, ce se vor adapta pentru fiecare tip de procedura. Sa intram in subiectul acestui articol si sa vedem care este primul pas pentru a inmatricula o masina pe numele unei firme ( companii )!

Primul pas este reprezentat de obtinerea cartii masinii si a autenticitatii.

inmatriculari auto pentru companii

Cititi mai departe!

Primul pas pentru inmatricularea unei masini pe firma este obtinerea cartii auto – la vehiculele aduse din afara tarii

Cum am mentionat si mai sus, primul pas de realizat este obtinerea cartii auto. Si totusi, cand se realizeaza acest etapa?

Serviciul respectiv nu se aplica pentru fiecare procedura de inmatriculare auto. In cadrul firmelor, prezentarea la RAR va fi necesara doar in anumite situatii.

Pentru o persoana juridica ( firma ), vor fi patru situatii in care este necesara prezenta la RAR. Una dintre ele, este la inmatricularea unei masini cumparate din afara Romaniei… A doua este cea in care cartea auto nu mai are locuri de proprietari, iar a treia este cea in care compania a modificat date tehnice din autovehicul. A patra dintre ele este cea in care a fost pierduta cartea auto. In aceste patru situatii, va fi nevoie de realizarea RAR.

Pentru transcrieri si inmatricularea masinilor noi ( cumparate din Romania ), prezenta la RAR nu este necesara

Dupa cum am mentionat si in randurile de mai sus, inmatricularea unui vehicul este de mai multe tipuri. Inmatricularea masinilor second-hand ( transcrierea ) si autoturismelor noi cumparate din Romania nu au nevoie de serviciul RAR.

In cazul in care considerati deja ca sunt foarte multe informatii, va prezentam o scurtatura. Mai jos aveti numarul companiei noastre de inmatriculari auto. Totul va fi rapid si cu deplasarea gratuita la sediul sau punctul de lucru al firmei dumneavoastra.

De ce nu este necesar serviciul RAR pentru transcrieri si masinile noi cumparate din Romania?

In cazul procedurii de inmatriculare a unei masini noi cumparate din Romania, cartea auto va fi obtinuta de firma producatoare. Cumparatorul ( sau firma din aceasta situatie ) nu va trebui sa se prezinte la RAR, deoarece cartea a fost deja tiparita.

De asemeni, in cazul transcrierilor sau inmatricularilor second-hand, se presupune ca acest document ( cartea auto ) exista. Aceasta este predata de persoana care o vinde, cumparatorului. Drept urmare, nu va mai fi necesara de tiparirea uneia noi. Cu toate acestea, va trebui sa fiti atenti in cazul unei transcrieri, pentru a vedea daca mai sunt locuri disponibile pe carte.

Ce inseamna faptul ca nu mai sunt locuri de proprietari in carte?

pasi necesari pentru a inmatricula o masina pe firma

Cartea auto este emisa de Registrul Auto Roman. Aceasta are in anul 2023 doar 4 locuri, unde vor fi trecute numele si datele proprietarilor. In cazul in care toate acestea sunt ocupate, va trebui emisa o alta carte auto.

Astfel, va trebui ca inainte de inregistrare si inmatriculare, sa se obtina acest document. Pentru mai multe detalii, puteti intra pe articolul unde veti gasi toate informatiile necesare pentru efectuarea RAR. Am decis sa afisam cele mai cunoscute cazuri in acest articol, pentru a nu plictisi.

Asadar, RAR- ul este necesar in momentul in care masina este la prima inmatriculare in Romania, sau… Va trebui emisa o alta carte. Persoanele juridice ( firmele ) nu trebuie sa efectueze RAR-ul in momentul in care masina a fost achizitionata din tara noastra.

Dosarul depus la RAR va contine un set diferit de documente, atunci cand proprietarul este o entitate juridica ( firma ).

Citeste mai departe!

Documentele necesare la Registrul Auto Roman, pentru inmatricularea unei masini pe persoana juridica

Vom lista documentele ce vor trebui depuse pentru o firma la Registrul Auto Roman:

  • Delegatie de la firma din partea administratorului
  • Certificatul de inregistrare al firmei in copie
  • Copie dupa buletinul persoanei ce va reprezenta firma
  • Documentele originale ale masinii sau cartea auto veche ( in cazul in care nu mai sunt locuri de trecut pe ea )
  • Factura sau contractul de achizitie ( incepand din anul 2023 va fi necesar si acest document )

Informatii actualizate in anul 2023, pentru serviciul RAR la inmatricularea unei masini pe firma

Pentru vehiculele aduse din afara Romaniei, care au anul de fabricatie mai nou de 2018 vor trebui aduse cu Certificatul de Conformitate European. Acest document se elibereaza de firma producatoare.

De asemeni, incepand din anul 2023 va fi necesara delegatie din partea firmei, pentru persoana ce prezinta masina.

RAR-ul este primul pas, pe care o firma va trebui sa il realizeze la inmatricularea masinii.

Acum ca am facut inteles acest proces, vom trece mai departe la inregistrarea masinii.

Inregistrarea masinii la serviciul de taxe si impozite ( obligatoriu ) pentru firme

institutii inmatriculare auto persoane juridice

Masina va trebui dupa acest procedeu… Inregistrata la serviciul de Taxe si Impozite. Aici, trebuie sa tineti cont de faptul ca vor exista ghisee sau sedii de Taxe, ce vor avea puncte separate pentru firme. In funcție de fiecare sector sau localitate, ele functioneaza diferit.

Vom lista adresele in care se afla centrele de Taxe si Impozite pentru persoanele juridice din orasul Bucuresti. Vom detalia mai mult situatia capitalei, deoarece suntem o companie de inmatriculari masini din Bucuresti si… Avem mai multe informatii din aceasta zona.

Unde sunt centrele de Taxe si Impozite din Bucuresti destinate persoanelor juridice?

In orasul Bucuresti, centrele de Taxe si Impozite sunt impartite pe sectoare. Noi v-am pregatit un articol complet in care sunt prezentate toate adresele sediilor de Taxe si Impozite. Dar, revenind totusi la subiectul nostru…

Inregistrarea masinii pentru companii la DGITL Sector 1

Pentru sectorul 1, centrul de taxe si impozite destinat persoanelor juridice este pe strada Piata Amzei, nr 13. La aceasta adresa sunt doua puncte de lucru. Unul este destinat persoanelor fizice si celalalt este pentru persoane juridice. Ordinea se realizeaza prin asteptatul la coada. Nu exista aparat care sa emita bon de ordine. Din anul 2023, Centrul DGITL Sector 1 a pus la dispozitia companiilor o platforma online, ce permite inregistrarea masinilor direct prin acest soft.

Inregistrarea autovehiculului pentru firme la Centrul de Taxe si Impozite Sector 2

In sectorul 2, sediul de Taxe si Impozite se gaseste pe șoseaua Morarilor, nr. 6. Accesul in acest sediu se realizeaza prin bon de ordine. De asemeni, incepand din anul 2023 puteti sa va programati online pentru a ajunge la ghiseu.

Unde se inregistreaza masina pentru persoane juridice in sectorul 3?

Reprezentativ pentru sectorul 3, este punctul din Str. Sfanta Vineri, nr. 32, la parterul blocului. Aici, accesul se realizeaza numai pe baza bonului de ordine. Este cel mai strict sector din aceasta lista si solicita de fiecare data si alte documente fata de cele obisnuite. Vom prezenta in alte articole viitoare situatia de la sediul de Taxe si Impozite din sectorul 3.

Inregistrarea masinii in centrul de Taxe din Sectorul 4 pentru companii

In sectorul 4, punctul de lucru pentru persoane juridice se afla pe strada Serban Voda, nr. 43, la parterul blocului. Incepand din anul 2023, accesul este interzis in incinta. Toate lucrarile de inregistrare auto se vor realiza doar online. DGITL Sector 4 Persoane juridice a pus la dispoziție o platforma, care permite aceasta procedura de inregistrare.

Punerea pe ROL a unui autoturism in sectorul 5 ( pentru firme )

Pentru sectorul 5, accesul se va realiza numai pe baza documentelor depuse online. Este centrul cu cea mai buna retea informatica implementata in serviciul de Taxe, dar cu cea mai proasta structura. Documentele se vor depune online, dupa ce firma isi va crea cont pe site. Aceste acte sunt analizate, iar in urma examinarii dosarului veti primi decizia de impunere si contractul ( sau factura ) vizat/a. In cazul in care acestea sunt incomplete sau nu se vad destul de clar, veti primi o notificare in care vi se va mentiona sa le mai transmiteti inca o data. Adresa este pe Mihail Sebastian, nr 23.

Unde si cum se inscrie un autovehicul in sectorul 6 ( pentru entitati )?

Vom trece mai departe la a prezenta ultimul si cel din urma sector: sectorul 6. Punctul de lucru este pe str. Drumul Taberei, nr. 18. Incepand din anul 2023, acest centru va functiona doar online. Depunerea actelor se va realiza pe baza semnaturii electronice.

Aceasta este lista cu centrele de Taxe si Impozite din Bucuresti, destinata persoanelor juridice. Vom vedea in randurile urmatoare care sunt documentele, pe care o firma va trebui sa le prezinte la serviciul de Taxe pentru a inregistra o masina.

Ce documente sunt necesare la sediul de Taxe si Impozite Locale pentru a inregistra o masina pe numele unei persoane juridice?

Pentru ca o firma sa inscrie o masina la serviciul de Taxe, va trebui sa se cunoasca tipul de inmatriculare in care se incadreaza autovehiculul respectiv:

  • Atunci cand masina se afla la prima inmatriculare sau este adusa din afara tarii
  • Atunci cand masina a mai fost inmatriculata in tara

Vom prezenta mai departe documentele pentru ambele cazuri.

Atunci cand firma dumneavoastra a cumparat o masina din afara tarii, va trebui sa prezinte la dosar urmatoarele acte:

  • Certificatul de inregistrare al firmei in copie
  • Delegatie din partea firmei
  • Buletinul persoanei delegate
  • Cartea romaneasca auto in copie si original
  • Factura sau contractul de vanzare auto original in limba de provenienta
  • Traducerea dupa factura sau contract si 3 copii
  • Formularul pentru luare in evidenta auto completat cu datele firmei si ale delegatului

Acestea sunt actele pe care trebuie sa le aveti, atunci cand inregistrati un autovehicul cumparat din afara Romaniei pe firma. Acelasi set de acte a ramas valabil si in anul 2023. Vedem mai departe care sunt documentele pe care trebuie sa le aveti in momentul in care inregistrati o masina cumparata din Romania:

  • Certificat de inregistrare al firmei in copie
  • Delegatie din partea companiei
  • Buletinul in copie al delegatului
  • Cartea auto in original si copie
  • Contractul de vanzare cumparare auto sau factura de achizitie in 3 exemplare

Cred ca am acoperit destule informatii cu privire la inregistrarea unui autovehicul pentru persoane juridice ( firme ). Nu vrem sa va mai plictisim si cu alte detalii inutile, asa ca vom trece mai departe la pasul urmator.

Obtinerea certificatului de TVA de la ANAF in cazul unei persoane juridice ( pentru masinile cumparate din afara Romaniei )

Urmatorul pas pe care va trebui sa il realizeze o persoana juridica, va fi obtinerea certificatului de TVA de la ANAF. Cu toate acestea, este necesar sa tineti minte ca acest document nu este obligatoriu in toate situatiile unei inmatriculari auto. Actul completeaza dosarul final, doar in momentul in care firma a cumparat masina din afara tarii. In situatia in care autovehiculul este achizitionat din Romania, firma va sari peste aceasta etapa.

De ce este necesar certificatul de TVA, pentru o firma care vrea sa isi inmatriculeze masina?

Certificatul de TVA va prelucra modalitatea prin care a fost cumparata masina. Astfel, prin acest certificat se va decide daca va fi necesara plata TVA-ului sau nu. Si totusi,…

In ce conditii va trebui achitat TVA-ul?

In cazul in care autovehiculul a fost cumparat din afara tarii, iar data fabricatiei este mai mica de 6 luni, atunci va trebui platit TVA-ul. De asemeni, in situatia in care masina are mai putin de 6000 de km la bord, va trebui platit TVA-ul. De asemeni, cel mai comun caz in care trebuie achitat TVA-ul, este cel in care masina este cumparata din afara Uniunii Europene. TVA-ul va insemna 19% din valoarea masinii.

Nu mai avem mult pana la sfarsit. Cu toate acestea, in cazul in care considerati ca aceste informatii sunt foarte greu de inteles, mai jos aveti numarul de telefon al agentiei Best-Inmatriculari.

O alta situatie in care va trebui platit TVA-ul este cea in care firma nu are obiect de activitate comertul auto si are mai mult de o masina cumparata in ultimele 6 luni. Aceasta regula este valabila si in anul 2023.

In cazul in care firma se incadreaza in aceste conditii, ea va trebui sa achite acest cost. El va fi achitat numai de companii ce nu sunt platitoare de TVA. Daca firma este platitoare de TVA, nu mai are nevoie de acest certificat… Dar, va trebui sa anexeze la dosarul inmatricularii documentul care demonstreaza ca firma este platitoare de TVA.

Ce trebuie sa contina dosarul pentru Certificatul de TVA de la ANAF ( in anul 2023 )?

Pentru a obtine acest certificat, va trebui ca dosarul sa contina urmatoarele documente:

  • Copie dupa cartea auto romaneasca
  • Copie dupa documentele originale ale masinii ( brief- uri, taloane, etc )
  • Copie dupa factura sau contractul de vanzare in original
  • Copie dupa traducerea cartii originale a masinii ( cea straina )
  • Copie dupa traducerea facturii sau a contractului de vanzare luat in evidenta ( este documentul cu stampila REMTII, primit de la Taxe si Impozite )
  • Copie dupa certificatul de inregistrare al firmei
  • Copie dupa buletinul delegatului
  • Delegatie pentru ridicarea certificatului si depunerea documentelor la ANAF

Acestea au fost actele ce trebuie depuse pentru a ridica certificatul de TVA in cazul unei persoane juridice. Lista enumerata mai sus este actualizata pentru anul 2023.

Tineti minte: Certificatul de TVA este necesar pentru firmele care nu sunt platitoare de TVA.

Inmatricularea propriu-zisa si dosarul de inmatriculare auto pentru persoane juridice ( informatii actualizate pentru 2023 )

pasii pentru inmatriculare masina persoana juridica firma

Ultimul pas va fi inmatricularea propriu-zisa. Vom imparti procedura de inmatriculare auto in doua categorii. Astfel, vor fi:

  • Masinile cumparate din Romania
  • Vehiculele achizitionate din afara Romaniei

Pentru masinile cumparate din Romania – dosarul pentru inmatricularea pe firma ( actualizat pentru anul 2023 )

Pentru inmatricularea pe firma la masinile cumparate din Romania, dosarul contine urmatoarele documente:

  • Cartea auto romaneasca in original
  • Copie dupa cartea auto romaneasca
  • Factura sau contractul inregistrat la Taxe si Impozite
  • Delegatie speciala de inmatriculare auto
  • Buletinul delegatului
  • Copie dupa buletinul delegatului
  • Certificatul de inregistrare al firmei ( CUI )
  • Copie dupa RCA, realizata pe seria de sasiu
  • Placutele de inmatriculare ( daca exista )

Din anul 2023, dosarul de inmatriculare se poate depunde prin programare online sau prin bon de ordine. Incepand din acest an, ghiseele DRPCIV sunt destinate atat persoanelor fizice, cat si entitatilor juridice.

Pentru masinile cumparate din afara Romaniei – dosarul pentru inmatricularea pe firma ( informatii actualizate pentru 2023 )

In aceasta situatie dosarul de inmatriculare auto va trebui sa contina urmatoarele documente:

  • Copie dupa buletinul delegatului
  • Buletinul delegatului in original
  • Delegatie speciala de inmatriculare auto
  • Documentele originale ale masinii ( cele straine )
  • Cartea auto romaneasca in original
  • Copie dupa cartea auto romaneasca
  • Cartea masinii originala ( cea din strainatate )
  • Copie dupa RCA realizata pe seria de sasiu
  • Factura originala a masinii in copie ( cea straina )
  • Factura tradusa, inregistrata la Taxe ( cea pe care ati primit-o de la Serviciul de Taxe si Impozite )
  • Copie dupa certificatul de inregistrare ( CUI )
  • Placutele de inmatriculare straine ( daca exista )
  • Certificatul care atesta ca sunteti platitor de TVA, in copie ( in situatia in care sunteti platitor de TVA )

sau

  • Certificatul de TVA de la ANAF ( in situatia in care nu sunteti platitor de TVA )

Acestea sunt documentele care alcatuiesc dosarul de inmatriculare auto pentru masinile cumparate din afara Romaniei pe firma. Lista de acte este actualizata pentru anul 2023.

Tot in acest caz mai apare o situatie de exceptie – pentru autovehiculele, care sunt cumparate din afara Uniunii Europene: Aici va trebui sa aveti impozitul vamal platit si sa atasati la dosar documentul ce atesta plata.

Acesta a fost articolul nostru referitor la inmatricularea unei masini pentru persoane juridice. Va multumim ca ati ajuns cu noi pana la final si va asteptam pe viitor cu alte informatii utile.

Va multumim!



Discussion

  • Bogdan

    Super articol! Mulțumiri!

    16-02-20 Reply
  • George

    O firmă cu sediul în Brașov poate înmatricula o mașină nou achiziționată din România, în București?

    16-02-20 Reply
    • admin

      Doar daca are punct de lucru in orasul Bucuresti. Punctul de lucru va trebui sa detina angajati.

      16-02-20 Reply

Leave a reply